بچه های پولدار | چه بچه هایی در آینده پولدار می شوند؟

بچه های پولدار2

بچه های پولدار در کودکی از خود جسارت نشان داده اند و در بزرگسالی به ثروت رسیده اند.

در سال ۱۹۶۸ محققان، تحقیقاتی را بر روی تعداد 100 دانش آموز ۱۲ ساله انجام دادند  و در آن اثر هوش، شخصیت، رفتار، حالت های اجتماعی دانش آموزان و همچنین وضعیت اقتصادی والدینشان را مورد بررسی قرار دادند.

این دانش آموزان طی 40 سال دائما در حال پایش بودند و رفتار آنها بررسی و ثبت می شد. در این تحقیقات نکات جالبی بدست آمد که نوع نگرش دانشمندان روانشناس کودک و رفتارشناس کودک را تغییر داد که در ادامه می خوانیم.

نتیجه تحقیق درمورد بچه های پولدار چه بود؟

دانش آموزانی که دائما توسط معلمین مدرسه تشویق می شدند و به اصطلاح شاگرد زرنگ مدرسه بودند و آرزویشان، داشتن شغل های با اعتبار و با پرستیژ بود، در بزرگسالی نتوانسته بودند پول زیادی به دست بیاورند.

برعکس این گروه، بچه های سرکش و نافرمان و شیطان بودند که نه اولیای مدرسه امیدی به پولدار شدن و بدست آوردن شغل های پر درآمد و با پرستیژ داشتند و نه خانواده اشان. ولی هر دو گروه اشتباه می کردند چون در بزرگسالی، بالاترین درآمدها برای بچه های سرکش و شیطان بود.

بچه هایی که قوانین را رعایت نمی‌کردند و همیشه با والدین سر جنگ داشتند، به عنوان یک بزرگسال، پولدار شده اند و به ثروت بیشتری دست پیدا کرده اند و صاحب و مالک شرکتهایی شده بودند که بچه های گروه اول کارمندان این افراد بودند.

نویسنده تحقیق در مورد اینکه چرا بچه‌های قانون‌شکن ۱۲ ساله در بزرگسالی بیشتر درآمد کسب می‌کنند عنوان کرد که فقط یک دلیل وجود دارد و آن این است که آنها از اینکه در مورد حقوق بیشتر با کارفرما و مدیر خود به مذاکره بنشینند نمی‌ترسیدند و جرات و جسارت ورود به هر چالشی را داشتند و از آزمون و خطا و حتی شکست نمی ترسیدند.

این مطلب را هم بخوانید  نقاشی کودکان | نقاشی، دریچه ای برای ورود به دنیای بچه ها

همچنین دلیل ممکن دیگری که وجود دارد این است که آنها ارزش رقابت را می دانستند.

تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در مجله شخصیت و روان شناسی جمعیت چاپ شد عنوان کرد که مردم سازگار، پول کمتری نسبت به بقیه در می آورند و اصطلاحا به همان حقوق “آب باریکه” می سازند.

در کل، بچه هایی که تمایلی به پیروی کردن از قوانین ندارند بیشتر در آینده کارآفرین، خلاق و میلیونر می‌شوند.

این تحقیق علیرغم اینکه خیلی از دانسته ها و قوانین ذهنی والدین نسبت به کودکان را نقض می کند ولی یک واقعیت است. بی تربیت بودن خوب نیست ولی جسور بودن خیلی بهتر است. یک کودک درسخوان شیطان خیلی بیشتر از یک کودک درسخوان گوشه گیر در آینده موفق خواهد شد.

آیا جسور بودن کودک یعنی بی ادبی؟

سرکش و مبارز بودن کودک بد نیست ولی به او یاد بدهید تا با دیگران مهربان باشد. جسور بودن در مسیر اصلی زندگی خوب است ولی همیشه باید مراقب نتایج کارش باشد.

والدین کودک باید درک کنند و بپذیرند که اگر کودک یک یا دو قانون را زیر پا گذاشت “آسمان به زمین نیامده” و نباید او را از ادامه زندگی دلسرد کنند بلکه باید راه درست را به او نشان بدهند. در عین حالی که کودکتان شیطنت می کند ولی گاهی اوقات لازم است گوش او را گفته و به مسیر اصلی راهنمایی کنید.

برای درک بهتر معنی جسور بودن لینک یک فیلم کمدی هندی بنام سه احمق را در اینجا قرار می دهم، لطفا تماشا کنید. هم آموزنده است هم خنده دار و هم سرگرم کننده.

این مطلب را هم بخوانید  رُمان های جذاب برای نوجوانان: 31 رُمان برتر که نوجوانان حتما باید بخوانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *