بوسیدن لب کودک ممنوع | عوارض و خطرات بوس کردن کودک

بوسیدن لب کودک _ بلز

آیا می دانید چرا می گوییم بوسیدن لب کودک ممنوع است؟

همانطور که در مقالات قبل گفتم، نوزادان و کودکان از خود بویی متساعد می کنند که ناخودآگاه دیگران را به سمت خود می کشند. این بو، قابل مقایسه با هیچ عطری نیست و خاص نوزادان است. عطر بدن کودک، دیگران را برای بوسیدن او ترغیب می کند اما بوسیدن لب کودک ممنوع است.

ما بزرگترها باید یاد بگیریم که بوسیدن کودک، همچون خیلی از کارهای دیگر، آداب دارد. بوسیدن لب کودک ممنوع است و هیچکسی حتی والدین کودک حق ندارند لب های کودک را ببوسند. لب بچه یکی از مناطقی است که بوسیدنش ممنوع است.

اگر در نزدیکان شما افرادی هستند که عادت به بوسیدن لب کودک دارند، شما بعنوان بزرگتر فرزندتان، نباید به آنها چنین اجازه ای را بدهید حتی اگر از دست شما ناراحت شوند باز هم ایرادی ندارد.

کودک باید از دوران طفولیت حد و مرزها و حریم شخصی خودش را بشناسد و اجازه ندهد هیچ کسی به حریم خصوصی او تعرض نماید حتی اگر آن افراد، پدر و مادرش باشند.

نقش پدر و مادر در آموزش فرزند:

آنچه که مسلم اسن اینکه رفتار دیگران با فرزند شما، نشأت گرفته از عکس العمل دیگران نسبت به برخورد با کودک دارد. مثلا اگر یکی از اقوام شما عادت به بوسیدن لب کودک دارد و با کودک شما هم چنین برخورد نماید و شما اعتراض نکنید، این عمل برای او عادی می شود و همیشه تکرار خواهد کرد.

بوسیدن لب کودک2 _ بلز

ممکن است شما و یا فرزند شما از این رفتار او برنجید ولی تا زمانیکه اعتراض خودتان را بیان نکنید او به این کار ادامه خواهد داد.

این مطلب را هم بخوانید  اعتماد به غریبه ها | آیا کودکان می توانند به غریبه ها اعتماد کنند؟

در چنین موقعیتی شما بعنوان والدین کودک، باید مخالفت خود را علنی کنید و هراسی از ناراحتی دیگران نداشته باشید. با ابراز مخالفت شما، کودکتان هم آموزش می بیند که نباید به هر کاری که دوست ندارد، تن در دهد و یاد می گیرد باید برای خود حریم خصوصی درست کند.

دیگران باید یاد بگیرند که برای بوسیدن کودک، حتما باید از او اجازه بگیرند و به حریم خصوصی او احترام بگذارند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کودکان از بوسیده شدن خوششان نمی آید و سعی می کنند از این کار فرار می کنند و بزرگترها این کار کودکان را دلیل بر ناز کردن کودک یا لوس بودن او می دانند.

با بوسیدن لب کودک، بسیاری از بیماری های بزرگسالان به او منتقل می شود مثل بیماری های پوستی همچون تب خال و بیماری های ویروسی همچون آنفولانزا و عوارضی همچون خرابی دندانها.

دندانپزشکان کودک هشدار می دهند با توجه به اینکه مینای دندان کودکان بسیار ضعیف و آسیب پذیر است و باکتری دهان بزرگسالان میتواند پوسیدگی آنها را تسریع نماید، بوسیدن لب کودک به هیچ عنوان مجاز نیست و برای کودک و مخصوصا نوزاد، بسیار خطرناک است.

انحراف جنسی پدوفیلیا چیست؟

پدوفیلیا _ بلز

اگر در گوگل، انواع انحرافات جنسی را جستجو نمایید حتماً به نام انحراف جنسی پدوفیلیا برمی خورید.  افرادی که به این بیماری انحراف جنسی مبتلا هستند، پدوفیلیک می گویند.

این افراد، قربانیان خود را از بین بچه هایی انتخاب می کنند که راحت تر گول می خورند و تعرض به آنها عادی شده است و اجازه می دهند هر غریبه ای به آنها نزدیک شود و به حریم خصوصی اشان وارد شود.

این مطلب را هم بخوانید  قدردانی از مادر: 28 روش جالب و جذاب

این کودکان از حریم خصوصی خود هیچ اطلاعی ندارند و یا با دیگران رو در بایستی دارند و “نه” گفتن را بلد نیستند.

نویسنده : محمود حسنی زاده مدیر وبسایت بلز ( www.bells.ir )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *