بوسیدن و بغل کردن کودک| اول اجازه بگیرید بعد انجام دهید

بوسیدن و بغل کردن کودک- بلز

خیلی از پدر و مادرها و اقوام نزدیک کودک و گاهی اوقات افراد غریبه بدون اینکه از کودک و یا پدر و مادر او اجازه بگیرند او را می بوسند و حتی در آغوش می گیرند. ممکن است آنها از روی دوست داشتن زیاد این کار را انجام بدهند ولی ورود به حریم خصوصی کودکان و حتی نوزادان بدون اجازه او از نظر روانشناختی بسیار خطرناک است.

بوسیدن کودک2- بلز

بوسیدن و بغل کردن جزو لمس های خوب هستند اما به نوعی وارد شدن به حریم خصوصی کودک محسوب میشوند، لذا باید حتما از آنها اجازه گرفت..(اجازه هست بوست کنم؟) (اجازه میدی بغلت کنم؟) .

این حریم خصوصی حتی برای نوزادان و کودکانی که هنوز نمی توانند صحبت کنند نیز صادق است. به این صورت که باید برای در آغوش گرفتن یا بوسیدن کودک از والدینشان اجازه بگیریم. (میشه کوچولوتون رو بوس کنم؟) ( مامان جونش/ بابا جونش، اجازه هست نی نی رو بغل کنم؟) .

دلیل: علت آن است که اگر به دیگران اجازه دهیم که وارد حریم فرزندمان شوند، کودک پس از مدتی نمی تواند تشخیص دهد که به چه کسی می تواند اجازه دهد او را ببوسد و به چه کسی نباید اجازه دهد. وقتی به او می گوئیم خاله فلانی/عمو فلانی را ببوس و او تمایل ندارد اما به نیاز او توجه نمیکنیم، در آینده یاد میگیرد که نیاز او مهم نیست و نیاز دیگران ارجح است. هم چنین نمی توانیم با او از قوانین پیشگیری آزار جنسی صحبت کنیم و بگوییم تو تصمیم گیرنده هستی و.. برای شروع، خود والدین‌نیز می توانند از کودک خود اجازه بگیرند! بیائید از خودمان شروع کنیم.

این مطلب را هم بخوانید  آیا می دانید تفاوت پدر معمولی و پدر آگاه چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *