مصرف موز برای کودک| آیا کودک برای رشد خود باید موز بخورد؟

مصرف موز برای کودک5

مصرف موز برای کودک| مزایای خوردن موز برای رشد بهتر کودک:

آیا مصرف موز برای رشد کودک ضروری است؟

مصرف موز برای کودک: برخی از والدین از اینکه کودکشان بعضی از غذاها و میوه ها را دوست دارد یا دوست ندارد مضطرب هستند و فقط به این جمله بسنده می کنند که:” کودک من این میوه یا این غذا را دوست ندارد.” ولی بدنبال رفع این ذهنیت اشتباه کودک خود نیستند.

بعضی از میوه ها مثل “موز” به رشد بهتر کودک کمک می کند پس باید بدنبال راهی باشیم تا کودک با آن ارتباط برقرار کند. یعنی با آرایش و یا تزیین میوه، حسی را به کودک منتقل کنیم که او حداقل یکبار به میوه دست بزند و آن را لمس کند.

مصرف موز برای کودک3

وقتی کودک میوه را لمس کند یعنی ما یک قدم جلو رفتیم و گام بعدی خوردن آن میوه است. اگر شما موز یا هر میوه دیگری را پوست بکنید و سپس به دست کودک بدهید بدلیل اینکه شکل میوه با پوست و بدون پوست با هم فرق دارد گاهی اوقات کودک تفاوت آنها را با هم تشخیص نمیدهد و نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند و از خوردن آن طفره می رود بنابراین میوه با پوست را به کودک بدهید و سپس برایش پوست بگیرید.( البته پوست میوه را تمیز کنید )

مصرف موز برای کودک مهم است چون به دلیل داشتن کلسیم به رشد قد کودک کمک میکند. برای بلندی قد بیشتر و بیشتر، موز را با شیر همراه کنید!

چه نوع موز بهتر است؟

مصرف موز برای کودک4

موز رسیده با لکه های تیره، ماده ای به نام TNF تولید می کند که توانایی عجیبی برای مبارزه با سلولهای غیرطبیعی و حتی سرطانی دارد! هرچه پوست موز تیره تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دارد! در واقع موزهای سیاه و لک دار که جلوی مهمان نمی آوریم تا ۸ برابر نوع سبز و تازه آن خاصیت ضدسرطانی دارند!

این مطلب را هم بخوانید  خوش غذا بودن بچه های ژاپنی | 100 راه غیر علمی والدین ایرانی!

ارزش غذایی موز به قدری است که خیلی ها آن را غذا میدانند نه میوه؛ و دانشمندان معتقدند ارزش غذایی موز با گوشت برابرست. البته موز را به عنوان صبحانه و به صورت ناشتا هرگز نباید به کودکان داد.

مصرف موز برای کودک

خوردن موز ناشتا سبب میشود بطور ناگهانی سطح منیزیم بدن بالا برود و تعادل منیزیم وکلسیم بدن بهم بریزد و بی نهایت اثر بدی روی قلب و عروق دارد.

اگر فرزندتان زمین خورد و دچار کبودی شد، مالیدن پوست موز روی کبودی، سیاهی و ضرب دیدگی را رفع میکنه!

پوست موز جای واکس کفش هم عمل میکنه! خارش، جوش، سیاهی دور چشم با موز درمان میشه!

موز کال ضد اسهال و موز رسیده ضد یبوست است!